Aan het mix-toernooi namen ongeveer 50 leden deel verdeeld over 6 teams. Er werd op een relaxte manier gespeeld. De Lefensmannen, een vaste deelnemer, wonnen 4 van de 5 wedstrijden en gingen er met de gedenkwaardige beker vandoor. Hieronder de eindstand; TEAMS TOTAAL PUNTEN Eindstand 1. Lefensmannen 8. punten 2. BE stuur 7. punten 3. Darkness 6. punten 4. Donnestars 5. punten 5. Jeugdmix 4. punten 6. RojasBerk 2. punten

Dankwoord Willem Berkhout

Beste (oud) leden, Na de prijsuitreiking van het Mix-toernooi werd ik aangenaam verrast met een waardecheque. 15 jaar geleden begon zoon Ricardo met basketballen in de U12, Ria speelde al bij de Dames. Er was geen trainer/coach en je snapt het al, ik nam dit op mij. Een jaar later ontstonden problemen bij het bestuur dat toen alleen nog bestond uit Anneke Braam en Timo Bosma. Ik heb toen de taak van secretaris op mij genomen. Zodoende heb ik de afgelopen 15 jaar vele leden training gegeven en nog meer leden af- en aangemeld bij de NBB. Tevens nog jaren lang thuiswedstrijden gefloten en kampen, feestavonden en mix-toernooien georganiseerd. De waardering hiervoor voelde ik altijd wel, maar is mij gisteren met deze mooie cheque overduidelijk geworden. Ricardo vroeg mij laatst, vaders wat ga je doen als je stopt met bestuurswerk en voetbal. Ik antwoordde toen, een racefiets kopen. Dit is Liz ten ore gekomen en nu ontkom ik er niet meer aan. Alle donateurs enorm bedankt! Ik blijf komend seizoen nog wedstrjden fluiten, kijken en nabespreken aan de bar. Dus ik blijf zeker nog verbonden aan The Challengers. Tevens wil ik Piet van De Wissel bedanken voor de dinercheque en de fijne samenwerking de afgelopen jaren.

Bij de prijsuitreiking tijdens het mix-toernooi werd het team Meisjes U16/18 bedankt voor hun hulp bij de trainingen van de Basketball'sCool kinderen. Met name Anouk, Leila, Lisa en Manouk hebben de kinderen op een leuke en geduldige manier veel geleerd tijdens de trainingen. Als dank ontvingen genoemde dames een kadobon.

Tussen 18 t/m 23 juni 2019 vindt het WK 3x3 Basketball plaats in Amsterdam. Na een succesvol Europees Kampioenschap 3x3 Basketball in 2017 worden deze zomer de Wereld Kampioenschappen 3x3 Basketball georganiseerd in Amsterdam! Voor het WK 3x3 Basketball is ...

In het weekend van 28, 29 en 30 juni 2019 worden de Corporate Games in de Haarlemmermeer gehouden. Dit is een uniek teambuilding event voor bedrijven dat al enige jaren over de hele wereld wordt georganiseerd. De ultieme mix van sport, business en toerisme. In 18 verschillende sport, van basketbal tot tenpin bowling en van voetbal tot dragon boat, strijden personeelsleden van bedrijven tegen elkaar op verschillende locaties in de Haarlemmermeer. Op vrijdag 28 juni komen alle bedrijven/teams bij elkaar in het meeting-point Novotel. Op zaterdag 29 juni 2019 vinden alle sporten plaats en op zondagochtend 30 juni eventuele finalerondes. Het basketbaltoernooi wordt zaterdag gespeeld in de SKWA. De organisatie van de Corporate Games heeft onze vereniging gevraagd tegen een financiële vergoeding de basketballers de begeleiden en de wedstrijden te fluiten. Ook is ons gevraagd om een damesteam te maken om een wedstrijd(en) te spelen tegen in ieder geval een team uit Israël. Bij deze een oproep aan leden van 18 jaar en ouder om wedstrijden te fluiten en/of tafelen en aan de dames om een interland te spelen. Meer informatie over de Corporate Games kunt u vinden op de website www.corporate-games.com

Woensdag 29 mei 2019 (dag voor Hemelvaart) sluiten we het seizoen af met een mix-toernooi. Aanvang 19.15 uur. Stel zelf een team samen met familie, vrienden, collega's en/of clubgenoten en meldt je (team) aan voor 22 mei. Kosten € 10,-- per team. Minimum leeftijd 14 jaar (uitgezonderd spelers U14). Prijsuitreiking na afloop in De Wissel onder genot van drank en borrelhapjes.

Tijdens de ALV van 23 april 2019 zijn een aantal vacante functies ingevuld. Zo is er in de persoon van Marijn Scholten een voorzitter benoemd, gaat Romano Fioraliso de website / sociale media beheren en zijn Marc van Uunen en Maxime Jansen als vertrouwenspersoon aangesteld. Het zittende bestuur is hier zeer content mee. Helaas is er nog geen nieuwe (wedstrijd) secretaris benoemd. Het verslag van de ALV kunt u lezen door op "Lees meer" te klikken.

ALV 23 april 2019

23-03-2019

Op 23 april 2019 is de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering in De Wissel. Noteer de datum in uw agenda en denk vast na welke openstaande functie u vult gaan vervullen. Voor het nieuwe seizoen dienen tijdens de ALV de volgende functionarissen benoemd te worden; secretaris, wedstrijdsecretaris, scheidsrechtercoördinator. Er heeft zich een lid aangemeld voor de vacature van voorzitter. Als andere leden zich aan willen melden als voorzitter kunnen zij dit voor 16 april 2019 kenbaar maken bij één van de bestuursleden. Tevens heeft zich een lid gemeld voor de vacature van websitebeheerder. Voor de agenda dient u op "Lees meer" te klikken.

Donderdag 21 maart 2019 waren de laatste trainingen in Sportzaal Floriande Midden. Vanaf donderdag 28 maart 2019 vinden alle trainingen weer plaats in de FBK-hal. De tijden staan bij "Trainingstijden".

Leden die willen stoppen met basketbal of volgend seizoen bij een andere vereniging gaan spelen dienen conform de statuten hun lidmaatschap schriftelijk op te zeggen voor 1 mei 2019. Dit kunt u doen door een mail te sturen naar; secretaris@challengers.nl

In de weekenden van 16 februari 2019, 23 februari 2019 en 2 maart 2019 is er een beperkt programma wegens de schoolvakantie. Op donderdag 21 februari 2019 is er GEEN trainen voor de jeugd in de FBK-hal.

Procedure bij niet doorgaan wedstrijd t.g.v. weersomstandigheden Het kan voorkomen, dat ploegen binnen onze Afdeling geconfronteerd worden met zeer slecht weer. Indien via officiële kanalen een advies wordt gegeven om niet de weg op te gaan, dan mogen verenigingen besluiten om wedstrijden niet te spelen wegens te slechte weersomstandigheden. Het wel of niet spelen is een beslissing van het bestuur van het uitspelende ploeg. De competitieleider kan en wil hierover geen beslissing nemen aangezien hij vanaf zijn woonplaats niet kan beoordelen of het terecht of niet terecht is dat u wel of niet gaat. Wel gelden de normale regels voor het afzeggen van een wedstrijd: De coach kan zijn/haar eigen wedstrijdsecretaris informeren, waarna deze zo snel mogelijk contact opneemt met de tegenstander (contactinformatie van alle clubs is in de module Ledenadministratie van ISS-Online te vinden). OF De coach van het betreffende ploeg mag zelf (als hij/zij de contactgegevens heeft) zo snel als mogelijk contact opnemen met de club waartegen moet worden gespeeld, om hen te melden dat ze niet zullen komen. Vervolgens moet de coach ook de wedstrijdsecretaris van zijn eigen club informeren. De wedstrijdsecretaris moet het niet opkomen van het ploeg ALTIJD per e-mail bij de tegenstander bevestigen met een CC naar de competitieleider (egbert.stegeman@basketball.nl) E-mail moet VOOR AANVANG VAN DE WEDSTRIJD verzonden zijn! Bij Afdeling wedstrijden in de klassen met aangeschreven scheidsrechters op verenigingsnaam dienen ook de aangeschreven verenigingen die de scheidsrechters moeten leveren tijdig telefonisch op de hoogte te worden gesteld van het niet doorgaan van een wedstrijd.

Op 27 en 28 december 2018 wordt het jaarlijkse lagere scholen basketbaltoernooi gespeeld in de SKWA. Op 5 velden worden er partijtjes van 3 tegen 3 gespeeld. Het aantal scholen die teams hebben ingeschreven is weer iets gestegen, het beloofd dus weer gezellig druk te worden. Er komen een aantal studenten van de ALO om de wedstrijden te begeleiden. Jeugdleden zijn natuurlijk welkom om te helpen waar mogelijk.

Spelregelbewijs

13-12-2018

Vandaag hebben veel jeugdleden het spelregelbewijs gehaald tijdens de bijeenkomst. Een aantal seniorenleden hadden de weken ervoor al zitten blokken op de examenvragen. Wij feliciteren alle geslaagden met hun spelregelbewijs. Een enkeling heeft het examen helaas niet gehaald, maar gaan deze in de herkansing zeker halen.

Nog een paar wedstrijden en dan zit het eerste seizoengedeelte er op. Er zijn nu soms nog grote krachtsverschillen met meer dan 100 punten verschil. Met de herindeling wordt getracht om teams van dezelfde sterkte in een poule in te delen. Er worden poules van 6 of 7 teams samengesteld die een gehele competitie spelen, dus 10 of 12 wedstrijden. Teams met dispensatiespelers (VR=verlies van rechten) kunnen geen kampioen worden. De indeling van onze jeugdteams ziet u als u op de button "Lees meer" klikt.

Aanvullende informatie omtrent het kampioenschap in de afdeling Noord-Holland Zoals reeds eerder gemeld zullen de kampioenen in de afdeling Noord-Holland in het seizoen 2018/2019 bij een gelijk aantal wedstrijden en wedstrijdpunten aan het einde van de competitie niet meer worden bepaald volgens de FIBA-regels maar door een beslissingswedstrijd om het kampioenschap. Dit betreft alle seniorencompetities en bij de jeugd de competities van de 2e helft van het seizoen. Deze ‘kampioenswedstrijden’ zullen worden gespeeld in het weekend van 11 mei 2019. De locatie zal op een later tijdstip bekend gemaakt worden.

De Big Shots Basketball Camps staan in de zomer van 2019 wederom op de planning. Voor alle leeftijden zijn er leuke en leerzame camps die in de eerste weken van de zomervakantie georganiseerd worden in samenwerking met Nederlandse internationals, topspelers uit de mannen en vrouwen eredivisie, en top jeugdcoaches. Zij staan in de eerste weken van de zomervakantie opnieuw klaar om de jeugd in een prettige sfeer te helpen om zich te ontwikkelen. Deelname aan een camp is mogelijk voor alle jeugdleden, omdat we camps organiseren voor kids in de leeftijd 6 t/m 12 jaar (Mini Camps), voor 12-15 jaar (U15) en 15 jaar en ouder (15+). Het maakt niet uit op welk niveau je basketbalt, iedereen is welkom. Op de camps wordt de nadruk gelegd op fundamentals en skills en het spelen van 1-on-1. Daarnaast zijn er natuurlijk wedstrijd elementen waarbij de skills, geleerd op de trainingen, kunnen worden toegepast in teamverband. Voor de data van de Big Shots Basketball Camps klik op "Lees meer".

Een vriendelijk verzoek aan de (ouders van jeugd)leden om voor aanvang van de eerste thuiswedstrijden, meestal jeugdteams, de banken, tafels en stoelen rondom het veld klaar te zetten. Willen de spelers na de laatste wedstrijd de banken, tafels en stoelen weer terugzetten in de opruimhokken en er voor zorgen dat het scorebord, verlengsnoer, ballen en bak in de daarvoor bestemde kasten worden teruggezet. En ook graag de baskets omhoog draaien. Bedankt voor de medewerking.

Het bericht van de NBB aan de verenigingen omtrent wijzigen gegevens van kinderen tot 16 jaar in Sportlink kunt u lezen bij "lees meer". Hierbij de link naar Sportlink

Het bestuur van de The Challengers is verheugd dat met de seizoenstart 2018-2019 in zicht Juist Detachering voor drie jaar sponsor van The Challengers dames 2 is geworden. Juist Detachering is een zelfstandig, betrouwbaar, flexibiel, professioneel detacheringsbureau met een persoonlijke aanpak in de civieltechnische branche. Juist Detachering kan met zijn uitgebreide netwerk en effectieve aanpak interessante opdrachtgevers en talentvolle specialisten bij elkaar brengen in o.a. de vakgebieden grond-, weg- en waterbouw maar ook in ondergrondse infra- en geotechniek, zie ook juistdetachering.nl In overleg met Juist Detachering zal gedurende de sponsorperiode The Challengers dames 2 spelen met Juist Detachering op het shirt en gaan we Juist Detachering terugzien in de communicatie vanuit The Challengers. Met vriendelijke groet, Marc van Uunen voorzitter van sponsorcommissie

In overleg met Sportservice en de Haarlemmermeerse basketbalverenigingen The Challengers, BV Hoofddorp en SV Christofoor (Zwanenburg) zijn een aantal speerpunten benoemd, waaronder het project Basketball'sCool. Kinderen van 6 tot 12 jaar kunnen in verschillende sporthallen en op verschillende dagen komen trainen. Voor € 30,-- is een strippenkaart te koop en kunnen kinderen 10 keer meetrainen. De trainingen zijn vanaf woensdag 5 september 2018 wekelijks in sportzaal Sandestein in Nieuw Vennep van 17.00 uur tot 18.00 uur en vanaf donderdag 6 september in de FBK-hal van 17.00 uur tot 18.00 uur. Voor een overzicht van alle Basketball'sCool trainingen klikt u op "lees meer". De dagen en tijden in andere hallen zijn echter nog onder voorbehoud.

Nieuw seizoen

22-08-2018

Op dinsdag 4 september 2018 beginnen de trainingen voor het nieuwe seizoen in een gerenoveerde FBK-hal. Er is een nieuwe vloer gelegd en de uitschuifbare tribunes zijn weggehaald. Op onze Facebookpagina staan foto's. Voor een overzicht van de voorlopige trainingstijden zie het onderdeel "trainingstijden". Het competitieprogramma wordt deze week vrijgegeven door de NBB en kunt u in de Basketball.app raadplegen.

Kampioenen 2018

Kampioenen 2018

12-05-2018

Tijdens het mix-toernooi werden de kampioenteams JU14, JU18, Dames 2 en Heren 2 nogmaals gehuldigd voor het behaalde kampioenschap. Alle aanwezige kampioenen gingen gezamenlijk op de foto.

Mix-toernooi

Mix-toernooi

12-05-2018

Met 8 teams was het een gezellige drukte bij het mix-toernooi. In 2 poules van 4 werden leuke partijtjes van 12 minuten gespeeld. De gezelligheid stond voorop, maar de finalisten The Headvillage Stars en Lefensmannen wilden toch graag het toernooi winnen. In overtime lukte dat eerstgenoemde. Maar het meest attractieve spel werd geleverd door Team van Uunen. Foto's van het mix-toernooi staan op onze Facebookpagina.

Op dinsdag 24 april 2018 om 20.30 uur zal de Algemene Leden Vergadering plaats vinden in Partyzaal "De Wissel". Dit is de gelegenheid om uw stem te laten horen. De agenda treft u aan als u op "lees meer" klikt.

Sponsoren gezocht

08-04-2018

Er zijn meerdere mogelijkheden om onze vereniging te sponseren. Bij "Lees meer" een oproep van onze sponsorcommissie.

JU14 en Heren 2 kampioen

De Jongens U 14 en Heren 2 hebben het kampioenschap binnen gehaald. Beide teams wonnen gemakkelijk hun kampioenswedstrijd. Gefeliciteerd spelers van beide teams. Zie ook onze Facebookaccount.

Vanaf deze maand bevat de database van Basketball Masterz nieuwe vragen. Er is door de deelnemers aangegeven dat sommige vragen ingewikkeld en onduidelijk zijn. We hebben er daarom voor gekozen de vragen en antwoorden anders te formuleren, zodat het behalen van het spelregelbewijs voor alle deelnemers nog toegankelijker wordt.

Basketball.nl app

25-08-2017

Alle leden kunnen vanaf vandaag de app Basketball.nl downloaden (zie voorgaand bericht). Je moet er echter wel voor zorgen dat je juiste emailadres bekend in de ledenadministratie van je vereniging staat vermeld. Als dat niet het geval is of je het niet zeker weet kan je een mail sturen naar secretaris@challengers.nl en wordt het mailadres aangepast. De wedstrijden worden echter pas vanaf 1 september 2017 zichtbaar in de app.

App Basketball.nl

24-08-2017

Vandaag is de Sportlink-App voor de NBB in de App-store geplaatst. De verenigingen en leden kunnen de App downloaden. Je kunt hiervoor de link op de volgende pagina gebruiken: https://www.sportlink.nl/basketball-nl/ Wij verzoeken je de eigen verenigingsleden op de hoogte te stellen van de beschikbaarheid van de App, middels bovenstaande link. Zij kunnen de App (mobiel) voor zowel Android als IOS downloaden Leden zonder e-mailadres in Sportlink Club kunnen de App enkel als toeschouwer gebruiken. Aangezien de verenigingen tot 31 augustus de tijd hebben om hun wedstrijden in het systeem klaar te zetten, zullen deze pas daarna zichtbaar worden in de App!! M.a.w. er zijn nu nog geen wedstrijden zichtbaar. In het support center van Sportlink zijn veel handleidingen te vinden hoe om te gaan met de App: https://support.sportlink.nl/support/solutions/9000107528 De volgende link is zeker ook handig. Hier laat men zien hoe je je kunt aanmelden voor de App en wordt middels een aantal filmpjes duidelijk hoe e.e.a. functioneert.: https://support.sportlink.nl/support/solutions/articles/9000128772-mobiel-digitaal-wedstrijdformulier-voor-basketbalverenigingen-verenigingsaccount.

Op 19 april 2017 waren er 7 leden aanwezig bij de Algemene Leden Vergadering. Om goedkeuring te krijgen voor een wijziging in de statuten dienden 2/3 van alle leden aanwezig te zijn. Dat aantal hebben we dus ruimschoots niet gehaald. De NBB heeft verplicht gesteld dat alle basketbalverenigingen hun statuten dienen aan te passen. Derhalve dient er een nieuwe ALV plaats te vinden, waarbij 2/3 van de aanwezige leden akkoord dienen te gaan met de statutenwijziging. Wat de voornaamste wijzigingen zijn kunt u lezen bij "lees meer". De extra ALV vindt plaats op dinsdag 16 mei 2017 om 20.15 uur in de FBK-hal.

Uitbreiding bestuur

01-05-2017

Om een vereniging goed draaiende te houden is het noodzakelijk om voldoende kader te hebben. Uitbreiding van het bestuur is zeer wenselijk. Voor de volgende functies zoeken wij nog mensen; - voorzitter, - scheidsrechtercoördinator, - sponsorcommissie, - vertrouwenspersoon, - zaalcommissie. Tijdens de Extra Algemene Leden Vergadering op 16 mei 2017 om 20.15 uur in de FBK-hal kunt u nadere informatie krijgen wat de betreffende functies precies inhouden. Kunt u dan niet aanwezig zijn maar wilt u wel wat doen voor de vereniging, neem dan even contact op met één van de bestuursleden. Wij staan u graag te woord.

Erkend Leerbedrijf / VOG

Basketballvereniging The Challengers is een erkend leerbedrijf. Alle trainers van jeugdteams en leden van de Technische Commissie Jeugd zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag.